mastandomediailovemarketingÚspech v oblasti marketingu, najmä multichannel marketingu, je v dnešnej dobe vitálne závislý od ovládania moderných technologických platforiem a zručností. Napriek tomu, môže byť kombinácia IT vs. marketing plná predsudkov a nesprávneho pochopenia, ktoré vzišli z ich veľmi odlišných historických rolí v rámci “pre-digitálnej” éry.

Organizácie musia tento vzťah uchopiť veľmi správne, čo dokazuje aj prezentácia Tima McGuire z nedávnej “Direct Marketing Association conference”


Mimo iných faktov, Tim v prezentácii upozornil na niektoré veľmi zaujímavé momenty: Za ostatné dva roky ľudstvo vygenerovalo viac dát ako za celú históriu doposiaľ. Každá hodina globálneho internetového prenosu by zaplnila sedem miliónov DVD nosičov. Ale ešte zaujímavejšie bolo v niektorých prípadoch sledovať ako firmy používajú Big Data a pokročilé analytické techniky s cieľom riadiť svoj skutočný rast. Jediná e-mailová kampaň vykázala nárast 288% v priemernom výnose z promovaných produktov, zatiaľ čo priemerný zisk z celého koša výrobkov sa prostredníctvom pokročilých analýz zvýšili o 147%. To je naozaj pôsobivé.

Tieto fakty len potvrdzujú potrebu užšieho prepojenia Marketingu a IT – v prípade správneho prístupu k tomuto vťahu sa otvárajú obrovské možnosti. Ako Tim vo svojej prezentácii uviedol, niektoré z tlakov môžu byť prisudzované rozdielnym cieľom týchto dvoch zložiek: IT tímy sa sústredia na bezpečnosť a minimalizáciu rizika pre korporátne dáta a systémy; zatiaľ čo maketéri prízvukujú efektivitu zásahu. Netvoria tak ideálny yin–yang vzťah … Aj keď protiklady sa nie vždy priťahujú – v tomto prípade je to nevyhnutné. Je čas prekonať priepasť a prehodnotiť ich jednotlivé funkcie v záujme efektívnejšej spolupráce.

Ako v každom vzťahu, treba dvoch na to aby fungoval. A tu je mnoho priestoru na zlepšenie – na oboch stranách.

Ake sú vaše skúsenosti s priepasťou medzi IT a marketingom? Zaznamenali ste takéto partnerstvá, ktoré dlhodobo efektívne fungujú? Čo myslíte, aké organizačné zmeny alebo zmeny nastavenia vnímania sú nevyhnutné pre fungovanie takejto spolupráce?

Zdroj: McKinsey Chief Marketing & Sales Officer Forum, David Edelman