O čo tej reklame vlastne ide alebo ako mi reklama na deratizáciu zničila blog o chove hlodavcov…

Jedno dievča založilo blog o potkanoch, starostlivosti, chove a odchove. Z počiatku sa jej aj darilo, chuť písať ju držala, no len čo blogovací systém nasadil reklamy, začalo sa peklo, ktoré zapríčinilo zánik webu. Dôvod sa dá vysvetliť aj načrtnutím vzhľadu a tiež obsahu tých reklám. Stránky boli plné informácií a obrázkov potkaníkov a na reklamách na boku webu šialene blikalo “DERATIZACE, hubení potkanů snadno a rychle” a podobne. Drsná reklama na stránke, ktorá bola celá o láske k týmto tvorom :)

Nejeden užívateľ na internete nepochybne zažil, akoby ho reklamy sledovali. Na viacerých miestach sa totiž začali objavovať reklamy podľa jeho záujmov, alebo stránok, ktoré navštívil. Skúsme sa bližšie pozrieť prečo tomu tak je.

Čo sa deje v praxi?

Ak si predstavíme, že bežne sa na Slovensku a v Čechách používajú systémy ako Google Adwords, alebo povedzme aj Crimtan (viac v tomto článku) tieto systémy vedia efektívne doručiť cielenie reklamy, čo pre užívateľov vyzerá akoby vás reklamy sledovali alebo sa snažili čítať myšlienky. Sledujete fóra o oblečení, hľadáte šaty na ples, prechádzate obchody a keď už si šaty objednáte, zájdete na stránky o zdraví a na boku sa začnú zobrazovať reklamy na oblečenie. Pritom nikdy tam také reklamy neboli. Aj na tých prvých miestach, kde ste boli, sa objavili reklamy, no tie vypočítali, že ak hľadáte oblečenie, nasledovné reklamy by už mohli byť práve o tom. Rovnako tak niečo podobné zažijete, ak sa venujete webom a software, no sadnete si na počítač, kde sedáva sestra, miláčik Paris Hilton a Barbie. Na niekoľkých stránkach počas vášho surfovania sa naozaj môžu objavovať ešte reklamy “riešené do ružova” ale len čo prejdete niekoľko webov IT zamerania, zmenia sa aj reklamy.

Dôvod je jednoduchý

Sledovanie vašej práce pre účely reklám sú bežnou praxou moderného internetového marketingu. Najmä je však systém vytvorený tak, aby sa vám nezobrazovali reklamy na stránkach o pohrebníctve od spoločností ponúkajúcich extrémne zážitky. V skratke, ide o to docieliť zobrazenie reklamy relevantné, a teda tým ľuďom, kde je vyššia pravdepodobnosť, že ich vôbec využijú a systémy natrafia na potenciálneho klienta. Relevantnosť vychádza aj zo samotného webu, na ktorom reklamu vidíte. Web má len kód reklamného systému a systém mu zobrazuje reklamy.

Avšak aj samotná prítomnosť reklám je nutnosť. Prevádzka stránok stojí nemalé peniaze, najmä ak ide o náročnejšie väčšie stránky. Iná vec je reklama, ktorá vybehne na celý web, nedá sa vypnúť a musíte nájsť malý krížik, ktorým sa jej zbavíte. Aj to je dôvod, prečo niektorí užívatelia celkom zanevreli na zopár portálov…

Zdroj: www.zaujimavosti.net